فهرست مطالب

با مشاهده هر نوع ایرادی در فرم بینی ، به طور طبیعی فرد در پی برطرف کردن آن برمی آید. در نتیجه برای بهتر شدن شکل کلی دماغ می توان از رینوپلاستی استفاده کرد. این پروسه به چند بخش اصلی تقسیم می شود؛ بخش هایی که هر یک می تواند بر نتیجه نهایی و داشتن روندی ایمن و مطمئن کمک کند. اقدامات قبل از جراحی بینی در رفسنجان ، فرآیند تغییر فرم ظاهری و همچنین ساختاری آن و در پایان رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد.

خاطر نشان می کنیم که روند مذکور در راستای درمانی و زیبایی برای اشخاص متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد. درست است که هنر و تبحر دست های بهترین جراح بینی دکتر مسعود رادمان در کرمان می تواند بر نتیجه نهایی دریافت شده تاثیر بسزایی بگذارد. اما به خاطر داشته باشید که رعایت نکات گفته شده توسط پزشک بعد از به اتمام رسیدن و ترخیص بیمار ، تاثیر بالایی را در تثبیت و ماندگاری و همچنین تسریع در روند بهبود خواهد داشت.

مراقبت های بعد از جراحی بینی با دکتر مسعود رادمان

• در 72 ساعت اول از کمپرس یخ استفاده نمایید به این صورت که بدون فشار به گچ بینی به مدت 10 دقیقه روی گونه ها و پلک ها قرار داده شود و 10 دقیقه بردارید.
  • افزایش تورم و کبودی تا 72 ساعت اول طبیعی است.
  • در 3 تا 4 روز اول پس از جراحی بینی ، وجود ترشح و خونی شدن باند زیر بینی طبیعی است.
  • از روز دوم پس از عمل بینی تا 2 هفته پس از آن از غذا های نرم و ولرم استفاده نمایید و از مصرف هر گونه مواد غذایی سفت که نیاز به فشار و حرکت زیاد لب ها دارد خودداری کنید.
  • از روز دوم بعد از جراحی زیبایی بینی امکان استحمام وجود دارد به شرط اینکه گچ بینی و صورت خیس نشود و مو ها به صورت آرایشگاهی شسته شود.
  • تورم بینی بخصوص در ناحیه نوک آن زیاد بوده و بعد از گذشت یک ماه میزان زیادی از تورم از بین خواهد رفت اما شکل گیری و از بین رفتن کامل تورم به یکسال زمان نیاز خواهد داشت.

ورزش بعد از رینوپلاستی در کرمان

آغاز فعالیت های ورزشی سنگین و حتی سبک در مراقبت های بعد از جراحی بینی ، منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون در زیبا جویان خواهد شد. در پی افزایش فشار خون احتمال بروز خونریزی ، کبودی و افزایش تورم نیز افزایش پیدا می کند.

در برخی موارد شایع تورم موجود بر روی بینی بسیار افزایش پیدا خواهد کرد ، که خود سبب طولانی تر شدن دوره بهبودی زیبا جویان خواهد شد. علاوه بر ان ورزش در این بازه زمانی می تواند به ساختار بینی افراد آسیب وارد کند. زیرا طی جراحی بینی بافت و ساختار استخوانی تحت اعمال تغییرات بسیار زیادی قرار گرفته است ، که وارد شدن کوچک ترین ضربه به آن ها می تواند در بروز قوز یا کج شدن استخوان بینی تاثیر بگذارد.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتنداز

• در یک ماه اول بعد از جراحی بینی ، از قطره یا سرم شستشوی رینو سالین جهت شستشوی بینی استفاده کرده و داخل بینی را با پماد ویتامین A چرب کنید.
  • احساس بی حسی و سفتی در پوست نوک بینی در مراقبت های بعد از جراحی بینی ، طبیعی است و ممکن است احساس درد در دندان های جلویی فک بالا داشته باشید که به مرور زمان برطرف خواهد شد.
  • استفاده از عینک به خصوص در یک ماه اول ممنوع می باشد و پس از این مدت با هماهنگی بهترین جراح بینی کرمان ، مجاز به استفاده می باشد.
  • استفاده از لنز های تماسی بعد از کاهش تورم پلک ها مجاز می باشد.
  • در یک ماه اول از بلند کردن اجسام با وزن بیش از 5 کیلوگرم خودداری کنید.
  • تا وقتی پزشک خوب جراحی بینی در کرمان معالج به شما اجازه نداده است از فین کردن اجتناب کنید.
  • گچ بینی شما ( اگر وجود دارد ) بعد از عمل باقی می ماند و در مطب برداشته می شود؛ به آن آسیب نزنید و آن را خشک نگه دارید.

آیا زیبا جویان می توانند در دوره نقاهت شنا کنند ؟

در صورتی که بخیه ها هنوز بر روی بینی شما قرار دارد و گچ بینی برداشته نشده است یا از چسب های بینی استفاده می کنید ، توصیه می شود از قرار گرفتن در محیط هایی همچون استخر خودداری نمایید ، زیرا سبب بروز عفونت در شما خواهد شد. بهترین زمان برای قرار گرفتن در چنین محیط هایی به نظر جراح بینی خوب در کرمان دکتر رادمان و روند بهبودی در دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی بستگی دارد.

در صورتی که افراد در دوره نقاهت خود به شنا روی آورند درد بسیار شدید را در ساختار بینی خود احساس خواهند کرد ، احساس درد در این مواقع نشان دهنده عدم بهبود زخم ها بوده نیازمند مراجعه به پزشک و رعایت مراقبت های بیشتر می باشد. در موارد حاد نیز ممکن است به علت فشار و آسیب وارد شده به بینی ، افراد نیازمند جراحی بینی ترمیمی باشند ، در نتیجه از رعایت درست و به هنگام مراقبت های بعد از رینوپلاستی غافل نشوید.

موارد زیر را رعایت کنید تا درد شما در دوره نقاهت کنترل شود !

یکی از عارضه هایی که با ان بعد از عمل بینی خود مواجه خواهید شد ، درد است. شما به مدت 36 الی 72 ساعت بعد از رینوپلاستی درد را تجربه خواهید کرد ، که با از بین رفتن تاثیرات بی حسی درد آن شدت پیدا می کند. تا سه ماه بینی شما حساس خواهد بود ، حتی زمانی که آن را لمس می کنید ، درد بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

البته آستانه تحمل درد در تمامی افراد یکسان نمی باشد ، اما بیشتر افراد این پروسیجر را با درد اندک تجربه می کنند. برای کنترل این عارضه دارو های مسکن و رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار توصیه می شود.

ادامه مراقبت های بعد از جراحی بینی

• از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی مدت نیاز دارد در دو هفته اول پرهیز کنید. غیر از این مورد هیچ محدودیتی در رژیم غذایی شما وجود ندارد.
  • از فعالیت های جسمانی سنگین اجتناب کنید. بیش از حد معمول به استراحت بپردازید. از فعالیت هایی مانند ورزش و تماس جنسی اجتناب ورزید.
  • دندان هایتان را با مسواک نرم با ملایمت مسواک کنید. از دستکاری لب فوقانی بپرهیزید تا بینی بی حرکت بماند.
  • از لبخند زدن، خندیدن و حرکات بیش از حد صورت به مدت چند هفته اجتناب کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا لامپ های پر نور مطلقا پرهیز کنید. گرما می تواند موجب تورم بینی شود.
  • برای دو ماه از شنا کردن اجتناب کنید.
  • بعد از جراحی بینی در کرمان حداقل تا یک هفته طاقباز بخوابید و از خوابیدن به پهلو و به روی شکم خودداری کنید.
  • به هنگام دراز کشیدن به کمک دو بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.
  • اگر پس از برداشتن پانسمان بینی چشم ها و لب فوقانی دچار تورم و تغییر رنگ شده اند، نگران نباشید و این موارد معمولا در عرض 2 تا 3 هفته بهبود می یابند.
  • تنها از دارویی که پزشک شما تجویز کرده مصرف نمایید.

چگونه زیبا جویان باید از محل برش ها بعد از جراحی بینی مراقبت کنند ؟

برای آن که به بهترین نتیجه از رینوپلاستی خود دست یابید ، باید از برش ها و زخم های ایجاد شده در پروسه بعد از رینوپلاستی به خوبی و با دقت بسیار بالایی مراقبت کنید. باید بخیه های بیرونی را مرتبا تمیز کنید و آن ها را خشک نگه دارید. بخیه های غیر جذبی را در طول یک دوره یک الی دو هفته ای بعد از فرایند جراحی زیبایی بینی با مراجعه به جراح بینی بکشید.

توجه داشته باشید که تمامی اقدامات که شما انجام می دهید با توسط پزشک تائید شود در غیر این صورت می تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد. لازم به ذکر بوده ، که می توانید با استفاده از محلول های بخصوص همچون پر اکسید هیدروژن و پماد های آنتی بیوتیک فرایند بهبودی را سرعت ببخشید.

در طول دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی ، با بکارگیری از یک دستگاه رطوبت ساز ، محیط را در سطح مطلوب نگه دارید ، که از اصلی ترین موارد در دوره نقاهت به شمار میرود. در مواقعی که می خواهید دوش بگیرید ، با یک پلاستیک بینی خود را به خوبی بپوشانید تا خیس نشود.

اقداملات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی بینی

کمپرس یخ

به دلیل بی حسی بینی و نواحی اطراف، زمانی که از کمپرس یخ استفاده می شود بهتر است دور آن، یک پارچه یا حوله بپیچید تا از سرمازدگی صورت تان جلوگیری کنید. کمپرس یخ را به طور مداوم بر روی صورت تان قرار دهید تا تورم و کبودی را کاهش دهد.

مصرف دارو

برای کاهش درد بعد از عمل بینی می توانید در مراقبت های بعد از جراحی بینی از داروهای مسکن استفاده کنید. مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی در ساعت مشخص فراموش نشود. در صورتی که معده شما ناراحت است، می توانید داروهایتان را بعد از وعده های غذایی مصرف کنید. از مصرف داروهای رقیق کننده، مکمل و داروهای گیاهی خودداری کنید.

تغذیه

در این دوران مقدار زیادی آب بنوشید تا اثرات داروهای بیهوشی را از بین ببرد و هم بدن تان در این مدت هیدراته بماند. از خوردن نمک در دوران نقاهت پرهیز کنید؛ چون تورم را افزایش می دهد. مقدار زیادی فیبر، میوه و سبزیجات به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

در صورتی که مشکل یبوست دارید، می توانید از شربت های ملین استفاده کنید.
از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب کنید؛ زیرا می تواند باعث کن شدن دوران نقاهت تان شود.
استعمال دخانیات قبل و بعد از جراحی بینی ممنوع می باشد.

مراقبت از پانسمان

در روزهای ابتدایی به دلیل ترشح خون و مخاط بینی، توصیه می شود بانداژ زیر سوراخ های بینی به طور مرتب تعویض شود این مورد یکی دیگر از نکات مهم در مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد. پانسمان خود را تمیز و خشک نگه دارید. اگر بخیه ها جذبی باشد به مرور حل می شوند اما اگر غیرقابل جذب باشند 7 تا 10 روز بعد از رینوپلاستی برای کشیدن آن ها اقدام کنید.

سایر نکات مراقبتی بعد از رینوپلاستی

• از خوابیدن بر روی صورت تان خودداری کنید. هنگام استراحت از چند بالشت زیر سرتان استفاده کنید تا سرتان بالاتر از بدن شما قرار گیرد، همین کار باعث کاهش تورم در بینی می شود.
  • از چسب برروی بینی خود بعد از برداشتن پانسمان استفاده کنید؛ زیرا بر فرم دهی ساختار جدید بینی اثر گذار است.
  • از انجام خدمات پوستی در یک ماه ابتدایی در مراقبت های بعد از جراحی بینی اجتناب کنید. از اعمال مواد آرایشی بر روی پوست تان خودداری کنید و بعد از دوران نقاهت، برای پوشش دهی کبودی می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید.
  • از دست زدن و وارد کردن هر شی به داخل بینی تا اجتناب کنید چون می تواند باعث آسیب به بینی تان شود.
    می توانید در این مدت که در خانه هستید پیاده روی انجام دهید و به مرور مسافت آن را افزایش دهید.
  • مراقب اصابت هر گونه ضربه به صورت خود باشید.
  • هنگام عطسه یا نفس کشیدن بهتر است با دهان باز این کار را انجام دهید.
  • در روزهای تعین شده برای ویزیت مجدد به مطب بهترین جراح بینی کرمان دکتر مسعود رادمان مراجعه کنید.
  • از لباس هایی که برای پوشیدن باید روی سر و صورت خود بکشید خودداری کنید و لباس های دکمه دار و زیپ دار را جایگزین آن ها کنید.
  • داشتن خواب کافی می تواند در بهبودی شما تاثیر داشته باشد و بدون استرس در این دوران استرحت کنید.
  • از خم کردن سر خود اجتناب کنید

چسب زدن بینی بعد از جراحی

برای تثبیت و ماندگاری بیشتر عمدتا جراح توصیه می کند که بعد از برداشتن گچ و اسپلینت بینی باید برای مدتی فرم جدید را چسب بزنید. برای انجام صحیح و بی نقص آن ابتدا باید دکتر و یا یکی از دستیاران ایشان بار اول را انجام می دهند و بعد از آن آموزش های لازم را به فرد زیباجو می دهد و پس از آن فرد باید روند چسب بینی را ادامه دهد.

دقت داشته باشید که این متد یکی از اولویت های مراقبت های بعد از جراحی بینی به شمار می رود و باید بدون نقص انجام شود زیرا در صورتی که شخص اشتباهی را در این روند انجام دهد نه تنها مزیتی را به همراه ندارد بلکه می تواند موجب بروز برخی عارضه نیز گردد.

در نتیجه می توان در جلسه ای که به پزشک مراجعه می کنید که نحوه چسب زدن را آموزش ببینید بهتر است که از جلسه و سخنان دکتر خوب عمل بینی در کرمان فیلم تهیه کنید بدین صورت هیچ نکته ای از قلم نیمافتد و شما طبق نکات گفته شده چسب بینی را الصاق می کنید.

دکتر مسعود رادمان

دکتر مسعود رادمان متخصص حرفه ای گوش و حلق و بینی در شهر کرمان هستند که با به کار گیری دانش خود در کنار حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری ، خدمات درمانی و زیبایی بسیاری را به بیماران ارائه می دهند.

امتیازدهی به مقاله
قدیمی‌ترین