جراحی بینی فانتزی

فهرست مطالب

امروزه جراحی بینی فانتزی یا عروسکی طرفداران بسیاری مخصوصا در بین خانم ها پیدا کرده است. ویژگی اصلی بینی فانتزی ایجاد قوس روی آن ، نوک سربالا و کوچک بودن آن می باشد. در بینی فانتزی ، بینی فرد از حالت طبیعی خارج شده و به شکل عروسکی در می آید.اگر شما نیز به داشتن بینی با فرم عروسکی علاقه مند هستید در ادامه این مقاله از دکتر مسعود رادمان با ما همراه باشید تا در ادامه درباره راز جراحی بینی در رفسنجان با فرم عروسکی صحبت می کنیم. 

جراحی بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی استخوانی با دکتر رادمان

بینی هایی با ویژگی های بینی استخوانی ، استخوان و غضروف مستحکم ، پوست نازک و طول بینی زیاد همراه با قوز ، جزو مناسب ترین فرم های بینی برای جراحی بینی فانتزی هستند. استخوان محکم آن ها استقامت کافی برای تغییر فرم زیاد را دارد ؛ همچنین فرم کشیده و باریک آن ها امکان انجام تغییرات زیاد را به جراح بینی می دهد.

عمل بینی فانتزی گوشتی در رفسنجان

بینی های گوشتی با ویژگی های منحصر به فردشان نظیر استخوان و غضروف نرم ، پوست ضخیم و پهنای زیاد آن ها برای جراحی بینی فانتزی خیلی مناسب نیستند. همانطور که می دانید مدل بینی فرانسوی یا عروسکی ، ظرافت زیادی دارد ، ایجاد چنین ظرافتی به پوست ظریف و باریک نیاز دارد ؛ اما پوست بینی های گوشتی ضخیم هستند و می توانند مانع از نشان دادن فرم بینی شوند. همچنین غضروف و استخوان نرم آن ها به اندازه کافی توان تغییرات گسترده و تحمل وزن زیاد را ندارد ؛ از این رو کسانی جنس بینی شان گوشتی است ، ازعمل بینی طبیعی یا فانتزی بهره می برند

چه افرادی کاندید مناسب برای جراحی بینی فانتزی هستند ؟

  • افرادی که بینی های آن ها دارای پوستی نازک باشد.
  • کسانی که غضروف و بافت بینی آن ها محکم است.
  • اشخاصی که بینی آن ها استخوانی است.
  • کسانی که بینی غضروفی دارند.
  • افرادی که صورت آن ها کوچک می باشد.

8 نکته مهم درباره جراحی بینی فانتزی

  1. دارا بودن استخوان و غضروف محکم و پوست نازک از مهم ترین ویژگی های یک بینی برای ایجاد فرم فانتزی است.
  2. در صورتی که تمایل دارید سایز بینی شما خیلی کوچک شود اما پزشک با این موضوع مخالفت می کند ، پیشنهاد می دهیم بر خواسته خود پا فشاری نکنید و دلیل نظر دکتر را جویا شوید.
  3. فرم بینی فانتزی بینی باید با دیگر اجزای صورت نیز تناسب داشته باشد ؛ به عنوان مثال افرادی که اجزای صورت شان بزرگ است ، نمی توانند بینی شان را بیش از اندازه کوچک کنند.
  4. بینی باید با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد، کوچک کردن بیش از اندازه آن نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه نتیجه ای عکس دارد. برای مثال اشخاصی که صورت بزرگی دارند، بینی فانتزی برای آن ها مناسب نیست.
  5. جراحی بینی فانتزی به افرادی که بینی آنها گوشتی است توصیه نمی شود چرا که بینی آنها پوست ضخیم داشته و غضروف بینی آنها ضعیف است؛ اما کسانی که بینی آن ها استخوانی است مناسب ترین افراد برای عمل بینی فانتزی هستند.
  6. بین بینی و لب افراد باید زاویه 90 درجه باشد اما در جراحی زیبایی بینی تغییر این زاویه تا 105 درجه هم باعث زیبایی افراد می شود و  باعث تفاوت بین بینی طبیعی و فانتزی می گردد.
  7. زاویه بین بینی و لب در مدل بینی طبیعی 90 الی 95 درجه است در حالی که این زاویه در بینی های فانتزی 100 تا 105 می باشد.
  8. لازم به ذکر است اگر زاویه بینی در مدل  فانتزی بیشتر از این زاویه شود استاندارهای زیبایی را نقض می کند.

 

جراحی بینی فانتزی

ویژگی های بهترین جراح بینی برای جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی به دلیل ظریف کاری هایی که می بایست در آن ایجاد شود به طور معمول سخت تر از جراحی بینی طبیعی بوده و در صورت عدم انتخاب یک جراح بینی خوب نه تنها نتایج رضایت بخشی از آن حاصل نخواهد شد که ممکن است عوارضی همچون کوچک شدن بیش از حد در آن ایجاد شود که تنفس فرد را دچار مشکل نموده و قابل جبران نیز نباشد. برای اینکه بتوانید بهترین جراح بینی کرمان یا شهر مورد سکونت خود را انتخاب کنید لازم است تا از ویژگی های یک جراح بینی خوب آگاه باشید. تعدادی از این ویژگی ها را در ذیل برای تان آورده ایم:

با وجدان است : یک جراح بینی خوب جراحی بینی فانتزی را به منظور دستیابی به منافع مالی بیشتر برای همه انجام نداده و این جراحی زیبایی را تنها برای افرادی انجام می دهد که شرایط لازم برای این عمل زیبایی بینی را داشته باشند.

مجرب و متخصص است : بدیهی است که هر چه یک دکتر خوب عمل بینی فانتزی در کرمان تجربه انجام جراحی بینی فانتزی بیشتری را داشته باشد مهارت بیشتری در این زمینه پیدا کرده و نتیجه به دست آمده از عمل زیبایی بینی توسط او مطلوب تر خواهد بود.

زمان لازم را برای بیمار صرف می کند : برای اینکه نتیجه عمل بینی فانتزی رضایت فرد را به خود جلب کند باید به سلایق او نزدیک باشد. به همین دلیل جراحان بینی خوب قبل از عمل جلسه مشاوره ای را برای آگاهی از انتظارات بیماران ترتیب می دهند.

وضعیت سلامت بیمار را بررسی می نماید : مهم ترین مسئله ای که باید در حین جراحی بینی فانتزی مورد توجه قرار بگیرد، سلامت بیمار و حفظ عملکرد صحیح تنفس او می باشد لذا جراحان بینی قبل از عمل از بیمار در رابطه با سوابق بیماری، حساسیت ها و مصارف دارویی شان سوال می کنند. بهترین جراحان بینی به طرح این پرسش ها بسنده نکرده و آزمایشاتی را نیز برای بررسی دقیق تر سلامت بیمار برایش تجویز می کنند.

با اصول زیبایی شناسی و ریاضی آشنا بوده و قدرت تصور بالایی دارد : برای اینکه بینی بیشترین تناسب را با صورت و اجزای دیگر داشته باشد لازم است تا نسبت بین اجزا به دقت مورد بررسی قرار بگیرد که جراحان بینی برای این کار یکسری عکسبرداری از زاویه های مختلف بینی و صورت تهیه کرده و با تسلطی که بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی داشته و همچنین قدرت تصور بالایی که دارند مشکلات بینی را به بهترین شکل ممکن برطرف می کنند.

جراحی بینی فانتزی

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

در عمل بینی فانتزی انحنای زیادی در طول بینی ایجاد می شود ؛ اما در عمل زیبایی با فرم طبیعی تنها قوز بینی برطرف خواهد شد و در صورت نیاز پهنای آن به نچرال ترین شکل ممکن تغییر می کند. در رینوپلاستی فانتزی سایز حفره های بینی خیلی کوچک می شود ؛ اما در رینوپلاستی طبیعی اندازه حفره های بینی کاملا طبیعی تغییر پیدا می کند. نوک بینی در مدل فانتزی زاویه 105 درجه به خود می گیرد و به عبارتی سربالا می شود ؛ اما در مدل طبیعی افتادگی بینی رفع شده و نوک آن به اندازه کاملا طبیعی به سمت بالا هدایت می شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

  1. بیماران باید انتظارات خود را در مشاوره بیان کنند.
  2. افراد باید انتظار واقع گرایانه از جراحی زیبایی بینی داشته باشند.
  3. از دو هفته قبل از مصرف پروفن پرهیز کنند.
  4. بیماران نباید تا دو هفته قبل از انجام جراحی بینی فانتزی از سیگار استفاده کنند.
  5. باید از نوشیدن مشروبات الکی خودداری کنند.
  6. اگر فرد دارای بیماری خاصی می باشد باید به پزشک معالج خود اطلاع دهد.
  7. بیماران باید در روز انجام فرآیند عمل ناشتا باشند.
  8. بیمار باید یک ساعت قبل از جراحی در بیمارستان حضور داشته باشد.

تورم بعد از عمل بینی عروسکی

برای جراحی کردن بینی و از بین بردن ایرادات موجود در آن جراح باید به ساختار غضروفی استخوانی آن دسترسی داشته باشد که این امر تنها با ایجاد برش بر روی پوست بینی و کنار زدن بافت های زیرپوستی آن امکان پذیر است. از همین رو جراح برشی را بر روی پوست بینی ایجاد کرده و آن را به وسیله ابزارهای مخصوص بالا نگه می دارد ، سپس با استفاده از تکنیک های مخصوص نقوصی همچون قوز که در ساختمان بینی وجود دارند را برطرف کرده یا با روش هایی همچون گرافت گذاری ساختمان بینی را تقویت کرده و با این اعمال بهترین فرم بینی را برای فرد ایجاد می کند.

تمامی اعمال فوق و اقداماتی که بهترین جراح بینی کرمان در جهت برطرف کردن نقص های بینی در ساختمان بینی ایجاد می کند منجر به بروز مقداری تورم، کبودی و درد در بینی فرد و نواحی دیگر صورت به خصوص زیر چشم ها می شود.

میزان این تورم ، درد و کبودی ایجاد شده در افراد مختلف یکسان نبوده و به فاکتورهای ذیل بستگی دارد :

  • نوع بینی
  • میزان ایرادات بینی : اگر ایرادات بینی زیاد باشد پزشک باید با استفاده از تکنیک های متعدد مشکلات آن را رفع نماید در صورتی که اقدامات صورت گرفته بر روی یک بینی با ایرادات کمتر به مراتب کمتر خواهد بود از سوی دیگر هرچه اقدامات انجام شده بر روی بینی بیشتر باشد تورم بروز یافته نیز بیشتر خواهد بود. لذا میزان تورم بروز یافته در فردی که بینی او ایرادات زیادی داشته باشد بیشتر از فردی خواهد بود که میزان ایرادات بینی او کم است.
  • ویژگی های بدنی : برخی از افراد اصطلاحاً بدزخم هستند بدین معنی که بدن آن ها با وارد شدن کوچکترین ضربه ای کبود شده یا در صورت زخم شدن زمان زیادی برای ترمیم آن نیاز است بدیهی است که تورم بروز یافته در این افراد نسبت به سایر افراد بیشتر خواهد بود.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

  1. بیماران باید داروهایی را که پزشک تجویز کرده است به طور منظم استفاده کنند.
  2. غذاهای نرم بخورند.
  3. تا دو هفته بعد از عمل بینی فانتزی از استعمال دخانیات پرهیز کنند.
  4. به مدت دوهفته از مصرف الکل دوری کنند.

هزینه جراحی بینی فانتزی در کرمان با دکتر رادمان

برای تخمین هزینه عمل بینی فانتزی نیازمند بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت آن هستیم. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • دستمزد جراح
  • جنس بینی
  • میزان پیچیدگی پروسه عمل
  • منطقه جغرافیایی
  • کلینیک یا بیمارستان انتخابی
  • هزینه آزمایش های قبل از عمل
  • و غیره

با توجه به تعدد فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت جراحی بینی فانتزی ، نمی توان قیمت مشخصی برای تمامی افراد اعلام کرد. بهتر آن است که برای دریافت اطلاعات دقیق از هزینه با بهترین جراح بینی کرمان تماس حاصل فرمایید و طی قرار معاینه نسبت به قیمت کلی آگاه شوید.

عمل بینی فانتزی

دکتر مسعود رادمان

دکتر مسعود رادمان متخصص حرفه ای گوش و حلق و بینی در شهر کرمان هستند که با به کار گیری دانش خود در کنار حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری ، خدمات درمانی و زیبایی بسیاری را به بیماران ارائه می دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید