جراحی بینی باز در رفسنجان

فهرست مطالب

عمل بینی با هدف اصلاح ایرادات ظاهری و عملکردی بینی انجام می شود. این جراحی ، بسته به مهارت و تجربه جراح بینی ، به دو صورت جراحی بینی باز در رفسنجان و بسته انجام می شود. بینی به دلیل قرار گیری در مرکز صورت تاثیرات بسیار زیادی در چهره افراد خواهد داشت به همین دلیل با انجام جراحی بینی ، تغییرات چشمگیری در صورت افراد به وجود خواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمل بینی باز در رفسنجان ؛ با ادامه این مقاله از دکتر مسعود رادمان ، بهترین جراح بینی کرمان ، همراه باشید.

جراحی بینی باز در رفسنجان - دکتر رادمان

تفاوت جراحـی بینی باز و بسته

در عمل بینی به روش باز ، تیغه میان دو سوراخ بینی که اصطلاحا به آن کلوملا گفته می شود برش هایی زده می شود تا جراح بتواند پوست را از ساختمان بینی جدا کرده و با توجه به تناسبات صورت فرد ، تغییرات را اعمال نماید. در این روش احتمال بروز عوارضی چون مشکلات تنفسی یا نا متقارن شدن بینی بسیار کم است ، چرا که جراح بینی به داخل بینی اشراف کاملی خواهد داشت. در عمل بینی به روش بسته به پوست آسیبی نمی رسد ، به طوریکه برش ها از داخل سوراخ بینی ایجاد شده و تغییرات محدودی در بینی ایجاد می شوند. در این روش دید جراح محدود است و بیشتر مناسب افرادیست که بینی آنها ایراد چندانی ندارد. در جراحی بسته بینی دوران نقاهت کوتاه تر و میزان تورم و کبودی بینی کمتر از جراحی بینی باز در رفسنجان ، می باشد.

پروسه جراحی بینی باز چه ویژگی هایی دارد ؟

  1. در صورت وجود پیچیدگی بسیار زیاد در پروسه رینوپلاستی ، همچون انجام جراحی بینی ترمیمی ، جراحی بینی باز یک پروسه فوق العاده می باشد زیاد با توجه به وجود دسترسی بیشتر پزشک انجام جراحی با تمرکز بسیار بیشتری خواهد بود.
  2. با وجود فضای بسیار زیاد و همچنین دسترسی کافی پزشک به تمامی نواحی بینی ، جراح قدرت مانور بیشتری برای اصلاح مشکلات موجود دارد و حتی می تواند اختلالات تنفسی را به راحتی درمان کند.
  3. هر نوع بینی از جمله استخوانی و گوشتی با بکار گیری از این تکنیک ، نتیجه ای عالی را به همراه خواهد داشت.
  4. جراح طی این پروسه دید بهتر و کامل تری داشته ، در نتیجه می تواند در ایجاد قرینگی حفره های بینی دقت کافی و لازم را داشته باشد.
  5.  در پروسه جراحی بینی اکسترنال بکارگیری از پروسه پیوند غضروفی و قرار دادن گرافت های استخوانی به راحتی و به درستی انجام خواهد شد.

جراحی بینی باز در کرمان - دکتر رادمان

مزایا جراحی بینی باز در رفسنجان کرمان با دکتر رادمان

  • جراح دید مستقیم به ساختار بینی دارد ؛ از این رو احتمال عدم قرینگی کم است.
  • امکان قرار دادن گرافت برای استقامت بیشتر بینی وجود دارد.
  • بهترین جراح بینی کرمان می تواند تغییرات پیچیده تر و گسترده تری انجام دهند.
  • جراحی بینی فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی با این روش امکان پذیر است.
  • به کمک تکنیک باز ، عمل ثانویه بینی نیز انجام می شود.
  • سپتوپلاستی یا جراحی سپتوم کج با تکنیک باز ، به راحتی میسر می شود.
  • پس از پایان دوره نقاهت ، اثر زخم یا برش باقی نمی ماند.
  • روشی نوین و جدید تر است.

معایب جراحی بینی باز

  1. به دلیل رفتار تهاجمی و ایجاد برش ، تورم در این روش زیاد است.
  2. دوره نقاهت طولانی تری دارد.
  3. پوست بینی برش می خورد.
  4. بخیه روی بینی ایجاد می شود.
  5. پروسه عمل طولانی تر است.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته ؟

تکنیک باز ، به تکنیک بسته ارجهیت دارد. پزشکان به دلیل تغییرات پیچیده تری که می توانند در بینی اعمال کنند ، همچنین ریسک پایینی که این پروسه دارد ، از جراحی باز بینی استقبال شگرفی کرده اند. البته لازم به ذکر است که گاهی به دلیل تغییرات جزئی ، تکنیک بسته نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

چه کسانی برای جراحی بینی باز در کرمان مناسب هستند ؟

بعضی از افراد برای انتخاب تکنیک جراحی خود سردرگم هستند و نمی دانند ، کدام روش برای آن ها بهتر است. به این افراد در وهله اول باید گفت : بهتر است خود ، تنها به انتخاب جراح بینی خوب در کرمان توجه داشته باشید ؛ پس از آن به جراح اعتماد کنید و انتخاب تکنیک را به عهده پزشک بسپارید. در وهله دوم ، اطلاعاتی را می دهیم که با توجه به آن ها به صورت نسبی خواهید فهمید که چه روشی مناسب شما است. کاندیدای مناسب عمل باز بینی دارای ویژگی های زیر هستند:

  • افرادی که پروسه تغییر فرم بینی شان پیچیده است.
  • افرادی که نیازمند جراحی ترمیمی بینی هستند.
  • افرادی که به دلیل نرم بودن استخوان و غضروف بینی ، نیازمند استفاده از گرافت در ساختار آن هستند.

اقدامات قبل از جراحـی بینی باز

  1. اولین و مهم ترین اقدام قبل از انجام این پروسه ، انتخاب جراح بینی با تجربه و متبحر در رفسنجان می باشد.
  2. پزشک خود را در جریان انتظاراتی که از جراحی زیبایی بینی دارید بگذارید.
  3. در صورتی که سابقه بیماری یا حساسیت دارویی دارید ، پزشک خود را مطلع کنید.
  4. از دو هفته قبل ازعمل زیبایی بینی ، استعمال دخانیات ، مصرف نوشیدنی های الکل دار و استفاده از دارو های ضد التهاب مثل پروفن و آسپرین ممنوع می باشد.
  5. حداقل از 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا حین عمل ناشتا باشید.
  6. شب قبل از عمل استحمام کنید.
  7. داشتن آرایش ، لاک و ریش و سبیل در حین جراحی ممنوع است. همچنین از به همراه داشتن زیور آلاتی چون ساعت ، دستبند و غیره خودداری نمایید.
  8. روز جراحی از لباس دکمه دار استفاده کنید تا بعد از عمل برای عوض کردن لباس خود دچار مشکل نشوید.
  9. حداقل نیم ساعت قبل از زمان تعین شده و به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.
  10. تمام مدارک پزشکی لازم را همراه خود داشته باشید.

زخم های باقی مانده از تکنیک جراحی بینی باز چگونه بهبود پیدا میکند ؟

محل بخیه خورده در تکنیک باز ، به طور کلی باقی نخواهد ماند بلکه در برخی موارد نادر و نداشتن تجربه کافی پزشک افراد با این موارد رو به رو خواهند شد. اما در صورت مشخص شدن برش ها جراح بینی پماد و داروهایی بخصوص را برای بهبود جای زخم و برش به بیمار تجویز خواهد کرد تا به طور کلی این عارضه از بین برود.

آیا می توان هر نوع فرم از بینی را با این پروسه جراحی کرد ؟

تا کنون با این تکنیک آشنا شده اید ، در نتیجه تفاوتی ندارد که شما عزیزان می خواهید بینی خود را به روش فانتزی عمل کنید یا نیمه فانتزی ف حتی کاندیدای عمل بینی به روش طبیعی نیز می توانند پروسه رینوپلاستی خود را با روش باز تجربه کنند که در نهایت به یک نتیجه بی نظیر دست خواهند یافت.

مراقبت های بعد از جراحی بینی باز با دکتر رادمان 

  • بهبود زود هنگام و بدون مشکل به نحوه رعایت دستورالعمل های توصیه شده از سوی جراح ، توسط بیمار بعد از رینوپلاستی بستگی دارد.
  • بعد از جراحی بینی باز در رفسنجان ، می توانید رژیم نرمال خود را از سر بگیرید ولی از خوردن غذاهایی که جویدن آن ها دشوار بوده و ممکن است باعث دل درد شوند خودداری کنید
  • تا حد امکان بعد از ترک کردن بیمارستان در حالت ایستاده باشید ؛ دراز کشیدن روی تخت ، باعث تشدید تورم می شود.
  • بنشینید ، قدم بزنید و در حالی که سرتان را در موقعیت بالاتر از بدن تان قرار داده اید استراحت کنید.
  • با قرار دادن دو بالشت در زیر سرتان ، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنید.
  • تا حد امکان در طول 36 ساعت اول بعد از جراحی بینی باز در رفسنجان ، بر روی بینی و چشمان تان حوله خنک قرار دهید. یک کاسه حاوی آب یخ را در کنار دستتان قرار داده و حوله را در آن شستشو دهید.
  • برای کنترل کلیه ترشحات خارج شده از بینی در طول چند روز اول از گاز استریل های تا شده استفاده کنید.
  • در چند روز اول ، خروج مخاط توام با خون طبیعی می باشد.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از عمل بینی به روش باز

  • سوراخ های بینی را با پراکسید هیدروژن و اپلیکاتور پنبه ای پاک کرده و پماد پلیسپورین را بر روی برش ها قرار دهید.
  • از فرو بردن گوش پاک کن در سوراخ های بینی تان خودداری کنید.
  • اگر ترشحات کاملاً خونی بوده و مرتباً جریان دارد ، دراز بکشید و بر روی بینی کمپرس سرد قرار داده و با پزشک تماس بگیرید.
  • به مدت 10 روز بعد از جراحی از فین کردن اجتناب کنید.
  • اگر عطسه می کنید ، دهان خود را باز نگه دارید.
  • گاهی گلوی تان به شدت خشک می شود ، چون نمی توانید برای چند روز از راه بینی تان نفس بکشید. به خصوص در شب، نوشیدنی در کنار دستتان داشته باشید. مرطوب کننده هوا نیز می تواند به شما کمک کند.
  • لب بالایی ناحیه کلیدی در رینوپلاستی می باشد ، بنابراین سعی کنید در هفته اول بعد از جراحی بینی باز در رفسنجان ، آن را زیاد حرکت ندهید.
  • از صحبت کردن زیاد ، خندیدن و مسواک زدن محکم دندان های بالا و جویدن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • دندان های تان را با مسواک نرم یا با انگشت به آرامی و ملایمت تمیز کنید.
  • تنها از قطره های بینی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • از مصرف آسپرین اجتناب کنید ، چون این دارو باعث خونریزی می شود.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. از کرم ضد آفتاب (SPF15 یا بالاتر) در صورت قرار گرفتن در زیر نور آفتاب حداقل برای 3 ماه اول بعد از جراحی استفاده کنید
  • قبل از جراحی با یکی از نزدیکان یا دوستان در خصوص رساندن شما به منزل بعد از انجام روند ، هماهنگی های لازم را انجام دهید.

بیهوشی در جراحی بینی باز

متقاضیان درعمل بینی باز در رفسنجان کرمان ، به دو طریق وریدی و عمومی بیهوش می شوند. با توجه به اینکه هر دو روش استاندارد می باشد ، این پروسه بدون هیچ عارضه ای انجام می شود. اگر از آن دسته از افراد هستید که بیهوشی سبب اضطراب شما می شود. برای حفظ آرامش و دوری از هر گونه استرس به شما پیشنهاد می کنیم این قسمت را با دقت مطالعه فرمایید.

بیهوشی عمومی : بیهوشی عمومی تکنیکی پرکاربرد است . در این روش پزشک ماده بیهوشی را در معرض استنشاق مریض قرار داده ، در این صورت فرد هوشیاری خود را به طور کامل در کوتاه مدت از دست می دهد. در این هنگام برای تنفس بهتر متقاضی جراحی بینی باز در رفسنجان کرمان ، لوله هایی به نای فرد وارد می شود.

بیهوشی وریدی : این متد در عمل بینی باز بسیار کمتر از بیهوشی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا بیمار در این زمان ، صداهایی مانند شکسته شدن استخوان و صداهای دیگر ابزارهای جراحی بر بینی خود را به راحتی می شنود که تجربه خوشایندی به شمار نمی رود.

جراحی بینی باز با لیزر در کرمان

با وجود اینکه علم پزشکی پیشرفت های زیادی داشته و از لیزر دراین زمینه کاربردهای بسیاری شده است. اما باید بدانید که این وسیله هنوز قادر به ایجاد تغییر بر استخوان ها نمی باشد و هر گونه تبلیغاتی که در این خصوص شنیده اید کذب است.

آیا نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی بینی باز و بسته با یکدیگر متفاوت است؟

جواب خیر است. نکات مراقبتی جراحی بینی باز و عمل بینی بسته ، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمام مواردی که یک جراح حاذق به بیمار خود توصیه می کند برای دستیابی به نتیجه مطلوب در هر دو روش یکسان می باشد. از این رو بینی بیمار با هر روشی که جراحی شود ، ملزم به رعایت آن ها طبق تجویز دکتر می باشد.

هزینه عمل بینی به روش باز در کرمان با دکتر مسعود رادمان 

هزینه جراحـی بینی باز در رفسنجان به عوامل مختلفی چون دستمزد جراح ، میزان ایرادات بینی و هزینه های جانبی بستگی دارد که بعد از معاینه توسط جراح مشخص خواهد شد.

دکتر مسعود رادمان

دکتر مسعود رادمان متخصص حرفه ای گوش و حلق و بینی در شهر کرمان هستند که با به کار گیری دانش خود در کنار حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری ، خدمات درمانی و زیبایی بسیاری را به بیماران ارائه می دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید