درمان سنگ لوزه

فهرست مطالب

درمان سنگ لوزه چیست؟

درمان سنگ لوزه : به تجمع باقی مانده های غذا و جمع شدن خوش خیم باکتری ها در حفره های لوزه، سنگ لوزه می گویند. ذرات غذایی هنگام خوردن غذا در کریپت های لوزه به دام افتاده و همین امر لوزه ها را برای رشد باکتری های دهان به محل بسیار مناسبی تبدیل می کند. به دنبال این امر سلول های کنده شده از مخاط  و سلول هایی که وظیفه دفاع از بدن را دارند هم به آن ها پیوسته و بعد از مدتی موجب تشکیل توده نرمی در لوزه می شود که در صورت تماس با سطح گلو ممکن است دردناک بوده و موجب ناراحتی افراد گردد.

لازم به ذکر است که دهان در صورت وجود سنگ لوزه بوی بسیار بدی خواهد داشت زیرا در این شرایط باکتری هایی در گلو رشد خواهند کرد که ترکیبات گوگرددار تولید می نمایند.

 

درمان سنگ لوزه

 

آیا امکان درمـان سنگ لوزه وجود دارد؟

دلایل مختلفی موجب ایجاد سنگ لوزه در افراد شده و مشکلات بی شماری همچون طعم نامطبوع، بوی بد و تورم در قسمت انتهایی حلق را برای آن ها به دنبال خواهد داشت که همین امر افراد را برای درمان این بیماری به مطب پزشکان روانه می نماید. باید گفت روش های متعددی برای درمان سنگ لوزه وجود دارد که عبارتنداز:

درمـان سنگ لوزه با مسواک، دهانشویه و قرقره کردن آب نمک :

 البته روش های ذکر شده بیشتر جنبه پیشگیری داشته و تاثیر خاصی در درمان این مشکل ندارند؛ با رعایت موارد بهداشتی و مسواک زدن می توان از تشکیل سنگ لوزه در دهان پیشگیری نمود.

درمـان سنگ لوزه با جراحی :

جراحی لوزه تنها روش قطعی برای درمان این عارضه می باشد. در این روش پزشک اقدام به برداشتن لوزه ها می نماید، بدیهی است با این جراحی دیگر لوزه ای وجود ندارد که بخواهد در آن سنگ ایجاد شود.

دکتر مسعود رادمان

دکتر مسعود رادمان متخصص حرفه ای گوش و حلق و بینی در شهر کرمان هستند که با به کار گیری دانش خود در کنار حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری ، خدمات درمانی و زیبایی بسیاری را به بیماران ارائه می دهند.

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید