جراحی بینی استخوانی در رفسنجان

فهرست مطالب

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در نتیجه جراحی بینی نوع بینی هر فرد است که با توجه به میزان ضخامت پوست آن به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم بندی می شوند. بینی به دلیل قرار گرفتن در وسط صورت بخش زیادی از زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد کوچک ترین تغییر در آن موجب بروز تغییرات شگرفی در صورت خواهد شد، در صورتی که دارای بینی استخوانی هستید و قصد انجام آن را دارید توصیه می کنم پیش از انجام جراحی بینی استخوانی در رفسنجان این مقاله از دکتر مسعود رادمان ، بهترین جراح بینی کرمان را تا انتها مطالعه کنید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

معمولا افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند نتیجه ایده آلی از جراحی زیبایی بینی کسب خواهند کرد چرا که در بینی های استخوانی به دلیل نازک بودن پوست بینی، ظرافت دست جراح به خوبی قابل رویت می باشد. همچنین ساختمان بینی های استخوانی از استحکام بالایی برخوردار است. افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند به خوبی می توانند اقدام به انواع طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی جراحی نمایند و در صورتی که عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی با تجربه انجام شود، عوارضی را در پی نخواهد داشت. لازم به ذکر است جراحی بینی استخوانی در رفسنجان و کرمان ، جزو جراحی های ضروری نیست بنابراین در انجام آن عجله نکنید و به خوبی درباره با پزک متبحر در این امر تحقیق کنید تا دچار عوارض جانبی نشوید و از نتیجه و فرم نهایی بینی خود احساس رضایت نمایید.

دلایل قوز و برآمدگی بر روی بینی استخوانی 

وجود این برآمدگی های روی دماغ می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. در زیر به چند نمونه از آنان اشاره خواهیم کرد :

  • علل وراثت : برخی از افراد به صورت ارثی و ژنتیکی دارای بینی های استخوانی هستند که با توجه به رسیدن به اتمام دوره بلوغ سایز بینی افزایش پیدا کرده و در نتیجه قوز بر روی آن نیز بیشتر به چشم خواهد امد.
  • علل محیطی : احتمال دارد به دلایل بسیاری بینی پس از اتفاقی دچار برآمدگی شود. اتفاق های مانند حادثه ، شکستگی و غیره که درمان نشده و باعث شده اند که بر روی بینی قوز داشته باشید.

پوست بینی استخوانی 

بینی بر اساس نوع و میزان ضخامت پوست به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم بندی خواهند شد. همانطور که قبلا گفته شد ، هر چقدر پوست ضخامت داشته باشد ، روند جراحی بینی استخوانی را برای دکتر سخت خواهد ساخت و دوره نقاهت را نیز طولانی می سازد در مقابل نیز هر قدر که پوستی نازک داشته باشد نیز احتمال دارد که روند را دچار مشکل سازد. مهمترین مزیت نازک بودن پوست بینی مقدار کم تورم و التهاب است که به نسبت بینی هایی با پوست ضخیم خواهید داشت.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

نتیجه جراحی بینی استخوانی در رفسنجان

به دلیل ویژگی های ساختاری بینی های استخوانی آن ها را با توجه به فاکتورهایی همچون جنسیت، سلیقه بیمار ، ویژگی های صورت و غیره می توان به دو فرم زیر جراحی کرد :

  • مدل فانتزی : این فرم از بینی که به آن عمل بینی عروسکی نیز گفته می شود، دارای ویژگی هایی همچون سر بالا بودن و قوس زیاد است و در حین این جراحی زیبایی، اندازه بینی به شدت کوچک می شود. زاویه بین نوک بینی و لب بالا در این فرم از بینی 100 تا 105 درجه است و افراد با دیدن شما فوراً متوجه جراحی بینی تان خواهند شد.
  • مدل طبیعی : هدف از انجام عمل بینی طبیعی رفع مشکلات ظاهری بینی به شکلی است که این عضو ویژگی های طبیعی خود را حفظ کند. از جمله ویژگی های بارز جراحی بینی طبیعی می توان به عدم وجود قوس در آن، زاویه 90 تا 95 درجه بین لب بالا و نوک بینی، سربالا نبودن نوک بینی و غیره اشاره نمود.

میزان موفقیت جراحی بینی استخوانی در کرمان 

عمل کردن بینی استخوانی به علت دارا بودن پوست نازک طبیعتا به نسبت بینی های گوشتی آسان تر بوده و درصد موفقیت بیشتری را خواهد داشت. دقت کنید که دماغ هایی مه ساختار آنان از ترکیب غضروف و استخوان تشکیل شده است به مراتب سخت تر از دیگر بینی ها خواهد بود. طبق موارد بیان شده می توان اعلام کرد که عمل بینی استخوانی در رفسنجان کرمان ، به نسبت دیگر انواع آسان تر بوده و نتیجه نهایی مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت. در واقع هر قدر که استخوان و غضروف بینی از استحکام و قوای بیشتری برخوردار باشد. نتیجه نهایی بهتری را به همراه خواهد داشت.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

روش های جراحی بینی استخوانی

جراحان بینی با توجه به صلاحدید و تبحر خود ، از یکی از روش های زیر برای انجام جراحی بینی استخوانی در رفسنجان ، بهره می گیرند :

  1. جراحی بینی باز : در این روش بعد از بیهوش شدن فرد ، دکتر مسعود رادمان به منظور دستیابی به ساختار و استخوان های بینی و ایجاد تغییرات موردنظر در آن ها، اقدام به ایجاد یک برش بسیار کوچک بر روی ناحیه کلوملا و همچنین چندین برش در داخل بینی می کند و پس از انجام اعمال مورد نظر و رفع عیوب موجود در بینی، برش ها را بخیه می زند.
  2. جراحی بینی گوشتی به روش بسته : در این روش نیز همچون رینوپلاستی با روش باز ، پیش از انجام هر اقدامی باید فرد بیهوش شود. سپس جراح بینی خوب در رفسنجان ؛ برش های مورد نیاز برای انجام جراحی بینی استخوانی را تنها در نواحی داخلی بینی ایجاد کرده و هیچگونه برش روی کلوملا و دیگر نواحی خارجی بینی ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر است که اکثر جراحان بینی به دلیل اینکه در جراحی به روش باز اشراف بیشتری بر ساختمان بینی دارند از این روش برای عمل بینی استخوانی در رفسنجان کرمان ، بیماران بهره می گیرند.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

جراحی بینی استخوانی با لیزر

با یک جستجوی ساده در گوگل و در رابطه با جراحی بینی استخوانی در کرمان شهر رفسنجان ، با عبارات و تبلیغاتی همچون عمل بینی استخوانی با لیزر ، کوچک کرن بینی استخوانی با دستگاه و غیره برخورد خواهید کرد که همگی جنبه تبلیغاتی داشته و هیچ یک صحت ندارند. استفاده از لیزر تنها برای از بین بردن برخی مشکلات پوستی بینی موثر بوده و به این دلیل که تاثیری در از بین بردن و رفع مشکلات استخوانی ندارد لذا نمی تواند مشکلاتی همچون قوز و مشکلات ساختاری و غضروفی بینی را رفع کند.

 

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

اگر به دنبال انجام جراحی بینی کج هستید، اقداماتی وجود دارد که باید قبل از عمل انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نتیجه را به دست می آورید. جراحی بینی کج می تواند یک روش بسیار مفید برای بهبود ظاهر و عملکرد بینی شما باشد. با انجام اقدامات لازم قبل از عمل، می توانید به اطمینان از یک تجربه جراحی ایمن و موفق و دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک کنید.

انتخاب جراح مناسب :
اولین قدم مهم انتخاب یک جراح پلاستیک یا گوش و حلق و بینی واجد شرایط و مجرب در جراحی بینی کج است. حتماً با جراحان مختلف مشورت کنید، نمونه کارهای آنها را بررسی کنید و در مورد سابقه و فلسفه آنها در مورد جراحی سوال کنید.

مشاوره قبل از عمل :
در طول مشاوره قبل از عمل، جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می کند، بینی شما را معاینه می کند و با شما در مورد اهداف و انتظارات شما از جراحی صحبت می کند. جراح همچنین جزئیات عمل، از جمله روش جراحی، خطرات و عوارض احتمالی و دوره نقاهت را به شما توضیح خواهد داد.

آزمایشات و معاینات :
ممکن است جراح قبل از عمل آزمایش خون یا سایر آزمایشات را برای شما تجویز کند. همچنین ممکن است لازم باشد با یک متخصص داخلی یا سایر متخصصان پزشکی مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای جراحی به اندازه کافی سالم هستید.

مصرف دارو ها :
جراح شما ممکن است به شما توصیه کند که مصرف برخی از داروها، مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) و آسپرین را قبل از عمل قطع کنید. همچنین باید از مصرف هر گونه مکمل یا داروی گیاهی که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، خودداری کنید.

رژیم غذایی و ترک سیگار :
در روزهای قبل از عمل، از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده، چرب و پر نمک خودداری کنید. نوشیدن آب فراوان نیز مهم است تا بدن شما به خوبی هیدراته بماند. سیگار کشیدن نیز می تواند روند بهبودی را مختل کند و خطر عوارض را افزایش دهد. به همین دلیل، جراحان به شدت توصیه می کنند که حداقل 6 هفته قبل از عمل و 6 هفته بعد از آن سیگار را ترک کنید.

آرایش و لوازم آرایشی :
در روز عمل، از آرایش، عطر و لوسیون صورت خودداری کنید. همچنین باید تمام جواهرات خود را در خانه بگذارید.

چند نکته مهم :
– در مورد هر گونه نگرانی یا سوالی که دارید، قبل از عمل با جراح خود صحبت کنید.
– حتماً تمام دستورالعمل های قبل از عمل جراح خود را به دقت دنبال کنید.
– در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی یا مشکلی پس از عمل، فوراً با جراح خود تماس بگیرید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

آیا عمل بینی استخوانی درد دارد ؟

سوال بسیاری از زیباجویان در خصوص جراحی بینی استخوانی ، میزان درد و راه های تسکین آن هست.

در واقع باید گفت جراحی بینی استخوانی مثل سایر جراحی ها درد و دوران نقاهت دارد اما میزان آن بسیار خفیف بوده و به طور معمول بعد از 2 الی 3 روز کاملا از بین می رود.

درشرایط خاص که طول دوره درد بیشتر از 5 روز شود باید به پزشک مراجعه کرد.

دلیل درد بعد از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

طبیعی است که در حین عمل رینوپلاستی بافت غضروفی و استخوانی بینی آسیب می بیند ، بنابراین تا مدتی بعد از عمل وجود لخته های خون و تورم داخلی ، باعث گرفتگی شدید بینی می شود ، مختل شدن تنفس طبیعی حسی از کلافگی را در فرد ایجاد می کند و حس فشار در قسمت گیجگاهی و گوش ها تا چند روز برقرار هست که پس از طی حداکثر یک هفته به طور کامل از بین می رود.

موثرترین راهکار های کاهش درد جراحی بینی استخوانی :

هر چند که درد ناشی از عمل بینی استخوانی بعد از چند روز تسکین پیدا می کند اما موارد زیر کمک موثری در کاهش درد هستند :

  • کمپرس آب سرد
  • خوابیدن در حالت طاق باز
  • مصرف استافینوفن ( طبق صلاح دید پزشک )
  • عدم حضور در محیط گرم
  • نوشیدن مایعات خنک
  • عدم انجام فعالیت های شدید مثل ورزش
  • خوددداری از دستکاری بینی

چند روز بعد از جراحی بینی استخوانی غضروف برداشته می شود ؟

تامپون که ترکیبی از گاز و پنبه فشرده شده است به منظور جلوگیری از خون ریزی بعد از جراحی بینی در سوراخ های بینی قرار داده می شود و به طور معمول 2 الی 3 روز بعد طبق نظر پزشک برداشته می شود.

چه مدت پس از عمل بینی استخوانی امکان فعالیت ورزشی وجود دارد ؟

هر چند که بعد از گذشت 1 ماه امکان انجام ورزش های سبک وجود دارد اما توصیه می شود حداقل تا 6 هفته پس از جراحی بینی استخوانی فعالیت های شدید و ورزشی اجام نشود تا ساختار بینی شکل مستحکم خود را پیدا کند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • بعد از جراحی به روی بینی اسپلینت یا گچ قرار خواهد گرفت که معمولا بعد از گذشت حدود یک هفته توسط بهترین جراح بینی کرمان برداشته می شود. در این مدت توجه داشته باشید که گچ بینی خیس و مرطوب نشود.
  • رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات و غذا هایی که نیاز به جویدن نداشته باشند شروع کنید.
  • مصرف ادویه های تند و نمک موجب تورم بینی خواهد شد، بنابراین تا جای ممکن از آنها استفاده نکنید.
  • دو هفته بعد از جراحی بینی استخوانی در رفسنجان ، از سیگار و قلیون کشیدن و حتی قرار گرفتن در مکان های پر دود خودداری کنید.
  • تا دو هفته مصرف هرگونه مشروبات الکلی ممنوع می باشد.
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • در روز های ابتدایی از رفتن به محل هایی که احتمال برخورد ضربه به بینی وجود دارد پرهیز نمایید.
  • استفاده از عینک آفتابی و طبی تا دو ماه ممنوع می باشد و در صورت لزوم از لنز استفاده کنید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان
جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان
جراحی بینی استخوانی - دکتر رادمان

 

آیا پزشک بعد از انجام عمل بینی استخوانی ، کورتون تزریق خواهد کرد ؟

معمولا این تزریق بعد از جراحی بینی استخوانی برای کاهش ورم برای بینی های گوشتی استفاده می شود و در بینی های استخوانی به دلیل اینکه میزان ورم بسیار کم می باشد پزشک تزریقی را انجام نخواهد داد.

چسب زدن به بینی استخوانی

بعد از باز کردن گچ و آتل برای کاهش دادن تورم و بهبود اسکار نیازمند چسب زدن به بینی هستید. روش صحیح چسب زدن را طبق دستورالعمل های بهترین جراح بینی رفسنجان ،انجام دهید و این سوال را که تا چه مدت باید به بینی چسب بزنید را هم بپرسید. معمولا مدت زمان چسب زدن در بینی استخوانی بسیار کوتاه تر از بینی گوشتی می باشد.

چه مدت پس از عمل جراحی بینی استخوانی در کرمان می توان نتیجه عمل را کاملا مشاهده کرد ؟

در این نوع بینی به دلیل اینکه ورم بسیار کم می باشد نتیجه مورد نظر افراد پس ازعمل معمولا بعد از گذشت 12 ماه به طور کامل قابل مشاهده می باشد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

مانند هر عمل جراحی ، عمل بینی استخوانی نیز ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد با انتخاب یک جراح بینی خوب در رفسنجان کرمان ، می توانید این عوارض را به حداقل برسانید.

  • خونریزی زیاد بعد از اتمام جراحی
  • عفونت ناشی از عدم رعایت بهداشت، پانسمان یا عدم مصرف داروهای آنتی بیوتیک
  • حساسیت به داروی بیهوشی
  • اختلال در تنفس خصوصا در زمان خواب
  • عدم تقارن بینی و اندازه سوراخ های بینی

آیا بینی استخوانی می تواند تحت عمل جراحی ترمیمی قرار گیرد ؟

به دلیل اینکه جراحی ثانویه بینی ، عمل بسیار چالشی و سختی می باشد ، سعی کنید با انتخاب یک پزشک با تجربه ازمجبور شدن به انجام این پروسه جلوگیری کنید. در صورتی که بعد از انجام جراحی بینی استخوانی در رفسنجان ، نیازمند عمل ثانویه بودید ، به پزشکی مراجعه کنید که درعمل ترمیمی بسیار توانایی داشته باشد و هیچ گونه مشکلی برایتان بوجود نیاید.

از کجا متوجه شویم بینی ما استخوانی است یا گوشتی ؟

بینی گوشتی و استخوانی دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر هستند و این ویژگی ها موجب می شوند تا جراحی بینی استخوانی در کرمان ، متفاوت از عمل بینی گوشتی انجام شود. به همین دلیل شناخت نوع بینی در عمل بینی استخوانی و گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که بینی هایی که داری قوز و برآمدگی هستند ، در دسته بینی های استخوانی قرار می گیرند ؛ در حالی که همیشه اینطور نیست و یک بینی گوشتی نیز می تواند دارای برآمدگی روی پل بینی باشد.

از جمله المان هایی که گوشتی یا استخوانی بودن نوع بینی را مشخص می کند ، می توان به ضخامت پوست ، میزان چربی پوست بینی ، ضعیف یا قوی بودن غضروف های بینی ، استحکام استخوان بینی اشاره نمود.

به صورت کلی بینی های استخوانی دارای پوست نازک ، استخوان و غضروف های مستحکم هستند ؛ این در حالی است که بینی های گوشتی پوست ضخیم و چرب ، همراه با بافت استخوانی و غضروفی ضعیفی دارند که این عوامل محدودیت هایی را در انجام رینوپلاستی بینی های گوشتی ایجاد می کند.

آیا بینی استخوانی را می توان به فرم طبیعی جراحی نمود ؟

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مدل های جراحی در سال های اخیر جراحی بینی طبیعی است ؛ چرا که این فرم بینی به دلیل ویژگی هایی که دارد مناسب هر نوع سن ، جنسیت و چهره ای می باشد ؛ از این رو ممکن است این سوال ایجاد شود که افرادی که بینی استخوانی دارند ، می توانند بینی خود را طبیعی عمل کنند یا خیر ؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت بله ، هیچ محدودیتی برای انجام این عمل در بینی های استخوانی وجود ندارد و با توجه به آناتومی چهره هر شخص ، فرم کلی بینی و همچنین ویژگی های بینی طبیعی می توان بینی استخوانی را مدل طبیعی جراحی نمود.

بهترین جراح بینی استخوانی 

وجود برآمدگی در پل بینی یکی از بزرگترین نگرانی های بیمارانی است که به دنبال جراحی بینی استخوانی خود هستند. از آنجایی که با رفع انسداد حفره بینی ، فاصله ای بین استخوان های بینی ایجاد می شود و جراح باید این دو استخوان را به ترتیب صحیح به هم متصل کند و از ایجاد شکل نامناسب جلوگیری کند ، بسیاری از افراد در هنگام انتخاب بسیار دقیق هستند.

اگر پزشک از تکنیک مناسب برای انجام عمل بینی استخوانی استفاده نکند و یا استخوان بینی را نزدیک نکند ، به دلیل فرم نامناسب ، تنفس داوطلب دچارمشکل شده و زیبایی چهره شما کاهش می یابد. بنابراین انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی در کرمان و رفسنجان برای به دست آوردن بهترین نتیجه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این صورت اگر می خواهید بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید ، بهترین کار این است که بهترین جراح را پیدا کنید . برای این منظور توصیه می کنیم نمونه کار جراحی بینی استخوانی پزشکان مختلف را بررسی و مرور کنید.  یکی از بهترین متخصصان عمل بینی استخوانی  که تجربه ، مهارت و تخصص زیادی دارد ، پزشکی است که همه این موارد را می توان در کارنامه او یافت و تایید کرد.

یکی از جراحان برجسته بینی در طول سال های فعالیت خود ، جراحی های زیبایی بینی بسیاری انجام داده است و میزان رضایت افرادی که به ایشان مراجعه می کنند نیز بسیار است. در پی آن ، جراح بینی استخوانی متبحر ، شهرت بالایی در زمینه جراحی های خود دارد. داوطلبانی که از نتیجه این پروسیجر رضایت دارند نیز کسانی هستند که عملی دلپذیر و زیبا را تجربه کرده اند و از نتیجه آن بسیار راضی هستند.

دکتر مسعود رادمان

دکتر مسعود رادمان متخصص حرفه ای گوش و حلق و بینی در شهر کرمان هستند که با به کار گیری دانش خود در کنار حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری ، خدمات درمانی و زیبایی بسیاری را به بیماران ارائه می دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید